Positionering

Terug naar home

Ieder groengebied in Den Haag heeft een eigen karakter. Het Malieveld, Zuiderpark of het Scheveningse Strand. Allemaal hebben ze specifieke kwaliteiten. Het Westbroekpark, de Scheveningse Bosjes en de Waterpartij zijn parkachtig met een rosarium, hebben herdenkingsplekken en een duinbos. Hier kom je om te genieten van de natuur, de rust en het water. Om te wandelen, te gedenken en te ontmoeten.

Het onderhoud, de inrichting en activiteiten die hier plaatsvinden moeten passen bij het karakter van dit gebied.

The Hague Marketing Bureau is de overkoepelende marketing- en promotieorganisatie voor de stad Den Haag en haar beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin. We vragen hen het Westbroekpark en de Scheveningse Bosjes (incl. Waterpartij) op te nemen in hun marketing strategie, maar zij zijn een onafhankelijke organisatie en bepalen zelf wat ze opnemen. We vragen expliciet aandacht voor de positie van herdenkingen in het gebied en de erkenning van het gebied als vestigingsfactor voor talent en internationale instellingen.

Hagenaars, (potentiële) bezoekers en gebruikers raadplegen we bij bijvoorbeeld het verbeteren van de gebiedssignatuur voor o.a. buitenmeubilair, bewegwijzering, informatieborden en het onderhoud van deze groene long.