Er zijn drie verschillende varianten uitgewerkt om het noordelijk deel van de Ver Huellweg groener te maken:
Optie 1: Afsluiten weg voor autoverkeer. De vrijgekomen ruimte komt ten goede aan de fiets- en voetganger. Er wordt maximaal vergroend en daarmee wordt de weg zo ingepast in de omgeving, dat het park optimaal beleefd kan worden.
Optie 2: Maak er een 1-richtingsweg van (30 km/u) waarbij fietsers op de rijbaan rijden. Auto’s rijden dan richting de Haringkade. Parkeren wordt minimaal en bij de Bataaf voldoet het aantal parkeerplaatsen aan de norm (ca 60). Er wordt wel vergroend, maar niet zoveel als bij optie 1.
Optie 3: 2-richtingsverkeer voor de auto blijft (wel 30 km/u). De fietser rijdt in over de rijbaan. Geen ruimte meer voor parkeerplaatsen, met uitzondering van het gedeelte bij de Bataaf (bij haaksparkeren in dit gedeelte moet er een vrijliggend fietspad komen). Er wordt wel vergroend, maar ongeveer evenveel als bij optie 2 en langs de Bataaf wordt mogelijk groen opgeofferd.
Welke optie heeft de voorkeur van bewoners?
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.