Reacties van bewoners tijdens bijeenkomst. Ook jij kan hier nog op reageren!

Ver Huellweg Noord

  • De Ver Huellweg Noord kan ingericht worden als langzaam verkeersroute (dus alleen fietsers en wandelaars) dat goed aansluit op het zuidelijke deel van de weg. De auto is hier namelijk niet echt nodig,.
  • Wel moet onderzocht worden of de auto een alternatieve route in de omgeving kan rijden zonder dat die teveel door woonstraten wordt geleid.
  • ... Lees hier het hele verslag voor Noord

Heb je nog aanvullingen?

Reageer hier

 

Ver Huellweg Zuid

  • Het deel tussen de Teldersweg en het tennispark De Bataaf/Jonge Rijspad kan afgesloten worden voor auto’s en omgevormd worden tot fietspad.
  • Dat fietspad moet aansluiten bij de andere  fietspaden in dit deel van de Scheveningse Bosjes.
  • Het moet voor fietsers een aantrekkelijke schakel (tussen Teldersweg en Aletta Jacobsweg) in een langere route worden.
  • ... Lees hier het hele verslag voor Zuid

Heb je nog aanvullingen?

Reageer hier

 

 

 

 
 

 

Reageer hier op de input of geef zelf je input en ideeën aan ons door.

Terug naar verslag: Noord,  Zuid

Reacties

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...

15  reacties

Anoniem 02-08-19 om 11:10

Madurodam zijn zin niet geven!!!! maar dat is al gebeurd gevierd met Taart jullie (gemeenten)luisteren toch niet naar de burgers genoeg voorbeelden hoe ambtenaren denken en wethouders. daar gaat kostbare groen weg en zoveel meer STOP MET BOMENKAPPEN DAN HOEF DIT ALLEEMAAL NIET. STOP MADURODDAM MET DE UITBEREIDING

Anoniem 02-08-19 om 10:31

Madurodam niet zijn zin geven om uit te breiden. Moet een bos voor weg!!! Kromme regels

Pascal 21-05-19 om 18:30

Vergroenen is voor veel mensen geen populaire maatregel, want veel mensen willen met de auto overal kunnen komen. Het groen is daarmee bijna altijd in het nadeel. In dit geval ben ik ervan overtuigd dat vergroening van de gehele verhuellweg een optie en de omgeving en de stand mooier en waardevoller maakt. Het is tevens een compensatie voor het weghalen van een deel van het Madurobos. De compensatie aan de voorkant is louter een compensatie op papier (in de praktijk zijn de compensatiegebieden al groen). Indien de parkeerdruk te hoog zou worden zou als alternatief het parkeergebouw van Madurodam verhoogd kunnen worden tot een groene parkeertoren (zie voor voorbeelden de parkeertorens bij de hightech campus in EIndhoven die aan de buitenkant zijn verzien van klimplanten. Deze toren zou tevens onderdeel kunnen zijn van de uitbreiding van Madurodam (in plaats van uitbreiding an de achterkant en het bos), waardoor de conferentiezalen boven op het parkeerdek tevens een mooi uitzicht krijgen. Een ander alternatief voor de uitbreiding van Madurodam is het bouwen van conferentiezaaltjes onder het viaduct.

Verdere suggesties de Verhuell weg zijn het voorzien van een onverharde verbinding d.m.v. schelpen en paardenpaden tussen de scheveningsebosjes en de waterpartij. Bij voorkeur worden de verharde paden omgevormd tot semi of onverharde paden, wat beter is voor het wandelen/hardlopen en beter voor de natuur en de afwatering.

A. Smit 04-05-19 om 13:46

prima plan. zo groen mogelijk. weg met die auto's waar het niet nodig is.

Xander Smot 03-05-19 om 21:17

Dit is een belangrijke route voor ons als bewoners of bijvoorbeeld tijdens de city pier city. Vaak is het de enige vrije in en uitvalsweg. We gebruiken de weg heel vaak

Anoniem 03-05-19 om 10:36

Voor de bereikbaarheid van de achterliggende wijken is het belangrijk dat de Ver Huellweg Noord blijft. Het is een rustige weg. Voor de veiligheid en bereikbaarheid is het belangrijk dat Noord blijft. Verbod op parkeren is prima. Verkeer omleiden is bijna onmogelijk. De Scheveningseweg en de Nieuwe Parklaan zijn zeer gevoelig voor de drukte van en naar Scheveningen. Door de wijken heen zou weer neerkomen op de Kanaalweg waar al veel teveel verkeer doorheen raast. Er zijn vele manieren om Scheveningen verder te vergroenen. Laat de bewoners svp bereikbaarheid van en naar hun woningen behouden.

Paul 02-05-19 om 18:24

Zuid: In dit reeds zeer groene gebied praten wij nu over een bijzonder kleine uitbreiding van het groen. Afsluiting ter hoogte van het Jonge Rijspad is een goed idee, maar dan dient er een keerlus te komen, eventueel in een paarkeerhaven die verdiept wordt aangelegd met struiken en bomen rondom. Dan sla je 2 vliegen in een klap, je ziet geen auto's en het lijkt optisch geheel groen. Daarnaast is het parkeerprobleem voor de tennisvereniging opgelost vanwege het opheffen van de andere parkeerplaatsen langs de af te sluiten weg.

Marius 01-05-19 om 10:56

Laat deze weg toegankelijk blijven voor auto's. Omrijden via wegen die al veel drukker zijn kost hier veel meer autokilometers. En door deze weg blijft ons groen toegankelijker voor bewoners, tennissers en dagjesmensen. Zoveel verkeer is er bovendien helemaal niet op Verhuellweg.

Anoniem 30-04-19 om 10:51

Vergroenen is prima maar niet ten koste van het verkeer op Scheef. Er is ter plaatste al heel veel groen. Sluit niet de wegen af om er überhaupt (thuis) te komen.
Goed is goed.

Anoniem 27-04-19 om 23:50

Afsluiten Verhuellweg zuid zou zijn voor vergroening, niet voor uitbreidingvan de tennisbanen.

Anoniem 27-04-19 om 23:48

Niet afsluiten Van Ver Huellweg noord voordat de Teldersweg wordt overkluisd. Je hebt de Verhuellweg nodig tijdens de werkzaamheden aan de Teldersweg. . Overkluizing van de Teldersweg is de werkelijk belangrijke vergroeningsmaatregel: een groot oppervlak aan groen wordt toegevoegd, de barriere voor mens en natuur wordt opgeheven (een van de drukste wegen van Den Haag!), de twee helften van de Scheveningse Bosjes worden herenigd en de kwaliteit wordt aanzienlijk verbeterd: geen geluidsoverlast meer. Graag natuurlijke beplanting tbv de ecologische verbindingen.

Anoniem 25-04-19 om 16:37

Prima om het te vergroenen, als het maar niet een soort ruil wordt zodat Madurodam in het naastgelegen bos kan gaan uitbreiden..

Paul Severijns 24-04-19 om 20:19

Intuïtief denk ik dat afsluiten geen goed idee is ivm voorzieningen die hier ook liggen zoals tennisbanen. Dit zou uitgezocht moeten worden. Ik zet vooral in op Huelweg noord omdat die weg meer een afvoerputje voor autoverkeer is. Zie mijn reacties bij Huelweg Noord.

Liesbeth de Vries 24-04-19 om 17:56

Zou het prachtig vinden als het grasveld bij de waterpartij tussen voetpad en Ver-Huelweg werd beplant zoals de bloemenranden uit de tuinen en parken ontworpen door Piet Oudolf. Zo kunnen er ook opgaande randen langs voet -en fietspaden worden gemaakt.

Sven Walleze 18-04-19 om 15:35

Je reactie en input is welkom. Je mag ook reageren op anderen hun input, maar met respect!

Cookie-instellingen