Toelichting op de stelling: de Ver Huellweg Noord kan smaller gemaakt worden, bijvoorbeeld door er een eenrichtingsweg van te maken.
Laat ons vooral weten waarom je iets hebt gestemd!
Vorige
Volgende
test test
Er moet veel meer groen komen en auto’s zoveel mogelijk weren. Zelf autobezitter
Als alternatief voor het helemaal afsluiten voor verkeer (wat mijn voorkeur heeft) . En sluit dan ook het stuk Duinweg tussen de slagbomen permanent af voor verkeer.
ook deze, moet volgens het Visie plan Scheveningsebosjes ( raadsbesluit) breed worden onderzocht.
Ik stem voor, want...
Mee eens
Geen racebaan meer
dan wordt het een racebaan ...
Beter
Zie reactie op 1. Eerst oplossing voor de Teldersweg. En invoeren betaald parkeren. Nu staan er veel geparkeerde auto's voor Westbroekpark, Parade, Indisch monument enz. Er gebeuren al ongelukken doordat de weg te smal is.
Ik ben tegenstander van het afsluiten van de Verhuellweg voor autoverkeer, maar wel bereid om door enige versmalling en beperking van de snelheidslimiet tot 30 km het bestaande groene karakter te versterken.Toelichting: Op zich is er niets tegen om de VerHuellweg verder te vergroenen, ook al heeft deze nu al een uitgesproken ‘Park Way”-karakter door de fraaie heggen en de aangrenzende beplanting met bloeiende struiken en bomen.Het voorstel tot vergroening is door externe partijen opgezet als compensatie voor de uitbreiding van Madurodam. Maar deze vergoening mag niet ten koste gaan van de meest belanghebbenden, namelijk de frequente gebruikers van deze weg uit de aangrenzende wijken. Dat zijn met name van de bewoners van het Van Stolkpark, de Wittebrugwijk en een deel van de Archipel en van Scheveningen dorp. Met name voort de bewoners van het Van Stolkpark is de Verhuellweg de belangrijkste en handigste weg om hun wijk te bereiken vanaf het Hubertus viaduct en vanuit het Centrum en de Raamweg. Tijdens grote evenementen in het Westbroekpark (bijv. De Parade) of Scheveningen is de Verhuellweg dikwijls de enige toegangsweg en de beste uitweg voor hun wijk, onder andere naar en vanuit de Archipelbuurt.Opvallend is ook dat hulpdiensten (ambulances en brandweer) en de politie deze weg veelvuldig gebruiken om snel hun doel te bereiken.Ik heb overigens geen bezwaar tegen enige versmalling van de weg, zolang die maar voor auto’s berijdbaar blijft. Fietsers hebben hier immers al een eigen pad. Ook ben ik een voorstander van verlaging van de maximum snelheid op deze weg tot 30 km per uur. Dat zal de verkeersveiligheid ten goede komen, met name bij het kruispunt met de Haringkade.Ik kan tenslotte ook leven met een parkeerverbod op de VerHuellweg – al zal dit als ‘parkeerreserve’ voor bezoekers aan het Westbroekpark, Madurodam en evenementen in deze omgeving door verkeersdeelnemers uit verderaf gelegen, met minder groen gezegende Haagse wijken niet in dank worden afgenomen. Zij zullen zich mogelijk afvragen waarom de gemeente hun bestaande parkeermogelijkheden zonder bijzondere noodzaak afpakt.
Klopt. Er wordt weinig gebruik van deze weg gemaakt, dus een versmalling zal niet tot problemen leiden..
Weg veranderen in fiets en wandelpad
Ik stem tegen, want...
Hoe meer autovrije wegen, hoe beter. Vooral in dit groene gebied, door deze ingreep lijkt het parkengebied groter.
Dat is voor de Scheveningers de enige route het file verkeer naar scheveningen te vermijden. Maak er wel een een richtingsverkeer van naar het Westbroekpark
Er is groen zat daar.
Tegen, bos en groen moet toegankelijk blijven, ook voor auto's. Zoveel verkeer is daar helemaal niet, dus waar hebben we het over?
Ik stem voor want de weg wordt weinig door auto's gebruikt. Prima om er een fiets-en wandelpad van te maken. Eventueel onderzoeken of de weg in noodgevallen ( bijvoorbeeld blokkade op de Teldersweg door groot ongeval) als omleidingsroute gebruikt voor kan worden.
Parkeergelegenheden zijn veel te belangrijk en waardevol. De weg ligt midden in het groen dus waarom nog meer groen.
Achterliggende wijken moeten bereikbaar blijven
Achterliggende wijken moeten bereikbaar blijven! Alle inzet van de gemeente om meer mensen naar Scheveningen te krijgen heeft gewerkt. Omringende wegen zijn vol. De wijken moeten bereikbaar blijven!!!
Wijken moeten bereikbaar blijven voor bewoners
Deze route moet bereikbaar blijven voor bewoners
ik stem voor afsluiting maar als dat niet haalbaar zou zijn, is dit een goeie 2e
Uitsluitend fiets- en wandelpad. Kan dus een stuk smaller.
Neemt het snelrijden alleen maar toe. Veel gevaarlijker
Wij zijn tegen het plan om er een eenrichtingsweg van te maken. Het zal moeilijker worden ons terrein te verlaten (en er te komen). Gevolg is dat dit voor een grotere parkeerdruk en meer gevaarlijke/onoverzichtelijke situaties op de Cremerweg en Wagenaarweg zal zorgen, zeker in het weekend. Wij vinden vergroening mooi, maar het moet niet ten koste gaan van parkeerruimte en veiligheid.Namens het bestuur van korfbalvereniging KVS/Maritiem,Peter van der Zwan, voorzitter
ik stem voor
Hoe meer groen hoe beterBij voorkeur ook een onverhard pad/verbinding rond de waterpartij, bosjes van belverere, door het westbroekpark en de nieuwe scheveningse bosjes.
Zelfde reden als net. Alleen fietspad zou voorkeur hebben.
Ik stem tegen, want dit is voor mij een straat waar ik iedere dag gebruik van maak met mijn toffe karretje. Ik vind wel dat hier erg wordt gereden, dus een versmalling en lagere snelheidslimiet zou ik een uitstekend plan vinden.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.