Toelichting op de stelling: een van de varianten die we kunnen onderzoeken is het afsluiten van de Ver Huellweg Noord voor autoverkeer. Of dit ook echt mogelijk is, moet nog verkeerskundig onderzocht worden.
Laat ons vooral weten waarom je iets hebt gestemd!
Vorige
Volgende
Voor fietsers heerlijke rustige plek creëren. Genoeg asfalt.
Mensen die slecht ter been zijn kunnen nu uitstappen om van de mooie omgeving te genieten of de oorlogsmonumenten te bezoeken. Dat is niet meer mogelijk als de weg afgesloten wordt.
Escape route bij file, parkeerplek voor wandelaars en vissers. Maar mag wel eenrichtingsverkeer. En meer groen
De Ver-Huëllweg heeft geen echte verkeersfunctie, behalve als sluiproute voor automobilisten. Een sluiproute door een park heen moet je niet willen. De aansluitingen op de Teldersweg zijn gevaarlijk. Hef de weg op en vergroot de bruikbare ruimte in het park voor fietsers en wandelaars. Voorgaande geldt ook voor de Duinweg.
Het een Van zeer grote toegevoegde waarde voor de stad om de Scheveningse bosjes en de waterpartij een grote groene zone van te maken. Met daarbij nog de Teijlersweg onder tunnelend. De toegang naar het van Stolkpark kan dan via de Wagenaarweg of de Cremerweg. . Deze twee straten betaald parkeren en eenrichtingsverkeer maken.
Het is een onnodige sluiproute, net als de Duinweg tussen de slagbomen, dat deel mag van mij ook permanent afgesloten worden voor autoverkeer.
... wat een mooi plan, vergroenen i.p.v. kappen - minder auto's i.p.v. meer en straks heerlijk rustig fietsen en wandelen in één van de mooie groene delen van Den Haag. Ik durf mij er al bijna op te verheugen!
Het is nog de enige route waar lokale automobilisten uit Scheveningen bad vooral in de drukke zomermaanden nog naar huis kunnen rijden zonder uren lang in een file te staan richting strand. Wel 1 richting maken vanaf Hubertusviaduct. Wil je meer groen dan moet je het verlengde van het Hubertusviaduct richting Johan de Wittlaan zeg maar, overkappen met groen zodat fietspaden wandelpaden en bomen plaats krijgen. Dat verbind dan mooi de waterpartij met de rest van het Scheveningsebos.
is een ontsluitingsweg voor de omliggende wijken .kan alleen autovrij gemaakt worden middels een uitgebreid onderzoek en met direct overleg met de belang hebbende bewoners. parkeer plaatsen kunnen weg.
Ik stem voor omdat de ontsluitingsfunctie van de weg maar beperkt is. Vooral sluipverkeer vanuit Scheveningenbad. Bovendien acht ik impact op groen substantieel: samenhangend groen in plaats van versnipperd.
Ik zie geen reden waarom het nodig is. Het is al zeer groen
Er zijn voldoende ontsluiting mogelijkheden voor de buurt
Als de overkluizing van de Teldersweg er komt, dan is dit deel niet meer voor het autoverkeer bereikbaar en kan aansluiting als fietspad en voetpad met het zuidelijke deel van de Ver-Huellweg gemaakt worden!
Omdat ik het eens ben met de stelling en het voordeel meer groen in de stad
Helemaal mee eens. Onnodig stukje asfalt dat een groen gebied doorbreekt. Er zijn voldoende ontsluitingsroutes in dit kleine stukje van Den Haag en voor parkeren zijn andere oplossingen.
versnippering is een probleem voor planten en dieren. Verder is een weg (met auto's) lelijker dan een bescheiden pad.
De Ver-Huëllweg wordt nu gebruikt voor ‘wildparkeren’ - uit de achterbak komt een vouwfiets en hoppa naar stad of strand. Hiervoor zijn parkeergarages etc. Dus deze straat mag wat mij betreft geschrapt worden.
Sluit goed aan bij het park, maak er 1 groene zone van.
Ontsluiting verkeer moet mogelijk blijven. Drempels?
Haringkade kruising Ver Huellweg vaak ongepast druk, helemaal voor een bos . Raar stukje "snelweg" in het Bos.
Het is inderdaad nog de enige route waar bewoners uit Scheveningen bad vooral in de drukke zomermaanden nog naar huis kunnen rijden zonder uren lang in een file te staan richting strand. Wel 1 richting maken vanaf Hubertusviaduct.
Meer groen is altijd goed. Voor wandelaars een parkeerterrein aan begin of einde van het nieuwe fiets-wandelpad maken.
Ik wandel hier dagelijks met mijn hond. Met afsluiten voor verkeer, worden de groenstukken aan elkaar verbonden. Bovendien is de kruising bij de Haringkade onoverzichtelijk en er wordt hard gereden.
Zo worden de 2 stukken weer met elkaar verbonden.
Tegen. Hoeveel draagt die weg nou werkelijk bij aan vergroening? Zeker in vergelijking met de natuur die de gemeente nu opgeeft aan uitbreiding van Madurodam of plannen aan de nieuwe weg aan dat park. Dit heeft niets met vergroening te maken.
Ik stem voor want het lijkt me heerlijk om zonder uitlaatgassen te kunnen fietsen/wandelen/hardlopen. Maar dan wèl (zoals iemand anders al noemt) de Duinweg ook autovrij maken, anders wordt die alleen maar drukker. En graag een parkeerverbod op de brug die Cremerweg en Ver Huellweg verbindt. De meeste auto’s staan daar om betaald parkeren voor madurodam te vermijden.
Er zijn voldoende alternatieve routes voor auto’s
Voer nu betaald parkeren en 30km zone in op de Ver Huellweg. En herstel het wandelpad aan de kant van de vijver. Voor de rest wachten op vergroening Teldersweg. Want je hebt de weg nodig tijdens de werkzaamheden. De Teldersweg overkluizen is veel belangrijker voor mens en natuur. Het is een onoverbrugbare barriere, een van de drukste wegen van Den Haag. Door overkluizing krijg je er groen bij. De kwaliteit van de Scheveningse Bosjes verbetert doordat geluidsoverlast vermindert.
Ik zie het nut van deze weg niet in. Ik ben voor minder asfalt en meer groen beleid.
De enige en laatste mogelijkheid voor ons Scheveningse locals om filevrij thuis te komen.
Voor vergroenen meer natuur en het zorgt voor een beter en veiliger wandelgebied. Verkeer hoort niet in een bos/park.
Deze weg gebruik ik veel om thuis te komen.
Het is de enige weg die ervoor zorgt dat ik als bewoner redelijk file-loos tijdens de zomer naar huis kan rijden. Als deze weg wordt afgesloten, kunnen we als bewoners van Scheveningen-dorp achteraan aansluiten in de files op de Nieuwe Parklaan of Scheveningseweg. Absoluut ongewenst! En waarom of het 1 of het ander? Een parkeerverbod en uitbreiding van de groenstrook kunnen ook zonder dat de weg afgesloten wordt. Ik pleit voor bereikbaarheid voor bewoners en groen! Drempels of 30 Km? Ik vind het allemaal prima zolang de weg maar open blijft.
Ik stem tegen, want...
tegen
het is alleen maar goed want je kan ook scheveningen prima via scheveningseweg en via nieuweparklaan prima bereiken en het is een kleine compesatie op de uitbreiding madeurodam waar ik zeker niet voor ben.
Ik stem voor, want...
Ik stem helemaal niet voor. Geen idee hoe mijn reactie daar terecht komt.
Scheveningen wordt overspoeld door recreanten daar is de infrastructuur niet op berekend.Beter wordt Scheveningen alleen voor bewoners bereikbaar,met deze stelling wordt het net omgedraaid .Wij mogen blij zijn dat we naar huis kunnen
Dat is erg onhandig voor Thor (tennispark) wat betreft parkeerplek, tenzij daar een andere oplossing voor is!
Op een normale dag wordt de weg nauwelijks gebruikt. Wel opslag van aanhangers met puincontainers, toeristen die er de nacht in de auto doorbrengen
Er zijn al genoeg wegen afgesloten in Scheveningen. Ik begrijp dat ons dorp zeer geliefd is bij toeristen/dagjesmensen en dat veel drukte geeft, maar wij bewoners zijn er ook nog! Mag ik sluiproutes behouden om thuis te komen van mijn werk? Mag ik met mijn auto naar mijn geliefde viswater blijven komen? Het is genoeg geweest nu dacht ik zo. Dat stuk is groen genoeg.
Waarom niet een preferent wegdek voor fietsers zoals op de Conradkade? En vergroenen : graag! Maar hou dan ajb de uitbreiding van Madurodam tegen!
Is mijn route naar huis jn zomer, bij drukke dagen in scheveningen
enige weg zonder stoplichten naar huis
ik stem tegen, het zit er niets in dat het ergens iets toevoegt.
De weg is via de Haringkade een belangrijke verbinding met Scheveningen-dorp voor de Scheveningers. Maak er, met een parkeerverbod, éénrichtingsverkeer van richting Het Westbroekpark. Andersom is sowieso zinloos; wie wil er nu via de Teldersweg Scheveningen uit? Dat kan ook niet eens want je moet weer terug naar de Scheveningseweg.
Ik stem tegen want deze weg is handig om te gebruiken. Versmallen kan en bomen welkom!
Dit is de enige route om als Scheveninger thuis te kunnen komen en de file te vermijden. Fietsers hebben meerdere wegen die naar Scheveningen leiden
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.